Podporují nás
"Jako zakladatelka podobné školy jako je DRAK podporuji další zakladatele na jejich cestě. Proč? Jednoduše mi dává smysl vzdělávání z vnitřní motivace. Věřím, že pokud děti mají možnost vyrůstat s respektem a důvěrou k jejich volbě, učení se probíhá přirozeně a vede k tomu, že děti budou mít snazší cestu k poznání sebe sama, získají tolik potřebnou sebeúctu, která jim pomůže na jejich cestě životem."
![](https://skoladrak.cz/wp-content/uploads/2023/12/345206672_190563123439452_82102844932230444_n.jpg)
Pavlína Bednářová
Zakladatelka ZŠ Spirála
"Svobodu vnímám jako stav nebo místo, kde se mohu stávat tím, kým potřebuji, kde můžu naplňovat své biologické, psychologické a sociální potřeby. Dává mi smysl vytvořit prostředí, které umožňuje lidem vzdělávat se sebeřízeně."
![](https://skoladrak.cz/wp-content/uploads/2023/12/Michaela-Rerichova.png)
Michaela Řeřichová
Aliance pro sebeřízené vzdělávání
"Založit svobodnou školu znamená vytvořit dětem prostor, kde mohou žít autenticky a svobodně. Jako někdo, kdo prošel klasickou školou, přeji všem dětem, aby měly možnost rozhodovat o tom, co se učí, kdy a jak, což
mi chybělo, když jsem byl dítě. Nemusely by tak ztrácet čas a nervy věcmi, které jim nedávají smysl, a místo toho by mohly začít objevovat, co je baví a co chtějí dělat."
![](https://skoladrak.cz/wp-content/uploads/2024/01/Pavel-Kadanka_Forum-seberizeneho-vzdelavani.jpg)
Pavel Kadaňka
Průvodce v Educornu
"Většinu krutostí v historii lidstva nenapáchali lidé neposlušní, nýbrž ti poslušní, když „jen dělali svou práci“ či „jen poslouchali rozkazy“. A protože poslušní dospělí rostou z poslušných dětí, nechci, aby (mě) děti poslouchaly; přeji si, aby byly svobodné a poslouchaly samy sebe."
![](https://skoladrak.cz/wp-content/uploads/2023/12/DSC06194.jpg)
Urza
Učitel v Ježku bez Klece